مجله پزشکی سلامت و مشاوره سلامت و بررسی درمان سنگ کیسه صفرا

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

مجله پزشکی سلامت و مشاوره سلامت و بررسی درمان سنگ کیسه صفرا



ایا می دانید تعریف سلامت از نظر سازمان جهانی بهداشت چیست ؟ در تعریف سازمان جهانی بهداشت که امروزه در سراسر جهان مورد توجه و استناد قرار دارد. در ماده 2 اساسنامه خود مصوب 1948 میلادی تعریف سلامت اینگونه است : سلامت عبارت است از حالت آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و نه فقط نبودن بیماری و ناتوانی. مجله پزشکی سلامت و مشاوره سلامت 1- نبودن بیماری و نبودن معلولیت و ناتوانی که به تنهایی نمیتواند به معنای سلامت یا تندرستی باشد. 2- علاوه بر نبودن بیماری و ناتوانی، باید انسان یک حالت رفاه و آسایش در جنبههای جسمی، روانی و اجتماعی بهرهمند باشد تا بتوان گفت از سلامت برخوردار است. 3- این سه جنبه جسمی، روانی، اجتماعی روی هم اثر میگذارند و از یکدیگر تاثیر میپذیرند. مثلا حالات نامطلوب روانی مانند عصبانیت، افسردگی، غم و اندوه روی سلامت جسم و آسایش آن اثر بد میگذارد. همینطور روابط اجتماعی نامطلوب، هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روانی اثر بد میگذارد. البته اگر نیازهای انسان فقط در حد نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی بود، این تعریف از سلامت کاملاً کافی به نظر میرسد. 

پزشکی و سلامت بدون مرز

بدون تردید نظام آموزش عالی، نقشی اساسی در توسعه­ی جامعه دارد. توجه بسیاری شده است. الگویی چند بعدی از سلامت روان را ارایه دادند. نشان داد که دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر از وضعیت سلامت روان بهتری برخوردارند. به طور کلی، نتایج حاصل از پژوهش­های تجربی بیانگر این نکته است که دانشجویان رشته­های پزشکی در سطح نسبتا نامطلوب سلامت روان قرار دارند. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعهی آماری آن را تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل می­دادند که در سال تحصیلی 90-1389 در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند. تعداد 364 نفر از این دانشجویان (199دختر و 165 پسر) طبق جدول کرجسی و مورگان، به شیوه­ی نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شدند. به این صورت که ابتدا از بین هشت دانشکده­ی این دانشگاه، دانشکدههای پزشکی، پیراپزشکی، دندان­پزشکی و داروسازی به قید قرعه انتخاب شدند. را تکمیل نمایند که 357 پرسش­نامه توسط دانشجویان (196 دختر و 161 پسر) تکمیل شد و مورد بررسی قرار گرفت. ماهی یک بار کافی نیست. برای طولانی شدن عمرتان باید هر هفته و حتی هفته ای چند بار غذاهای دریایی میل کنید. محققان در بررسی های شان دریافته اند کسانی که امگا3 زیادی وارد بدن شان می کنند به طور میانگین 2/2سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می کنند. به نوشته ساینس دیلی، این افراد 27درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه رو هستند و به احتمال 37درصد کمتر از کسانی که زیاد امگا3 مصرف نمی کنند، دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند. نمی توانید قاطعانه بگویید که تنها با ایجاد یک تغییر در زندگی تان عمر نوح پیدا می کنید و از مرگ فاصله می گیرید. محققان می گویند درست است که همه راه های گفته شده باعث بیشتر شدن عمرتان می شود اما اگر می خواهید سالم، جوان و البته زنده بمانید، باید دور این عادت های مخرب را خط بکشید. به نوشته رویترز، محققان معتقدند اگر سراغ سیگار و نوشیدنی های الکلی نروید، تنبلی و کم تحرکی را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالمی را هم انتخاب کنید، 12سال بیشتر عمر می کنید.

پزشکی و سلامت بیمارستان

افراد چاق همچنین حقوق کمتری نسبت به همردههای غیر چاق خود در مشاغل برابر دریافت میکنند. زنان چاق بهطور میانگین ۶٪ و مردان چاق ۳٪ کمتر دریافت میکنند. صنایع خاص مانند خطوط هواپیمایی، صنایع غذایی و بهداشتی نگرانیهای مخصوص به خودشان را دارند. به دلیل افزایش میزان چاقی، خطوط هواپیمایی با هزینههای بیشتر سوخت مواجه شده و برای افزایش پهنای صندلیها تحت فشار قرار دارند. در سال ۲۰۰۰ وزن اضافی مسافران چاق ۲۷۵ میلیون دلار برای هواپیمایی هزینه داشتهاست. صنعت بهداشت موظف است در مورد امکانات خاصی مانند تجهیزات بلند کردن و آمبولانس باریاتریک سرمایهگذاری کند تا بهطور محکمی بیماران چاق را کنترل نماید. هزینههای رستورانها به دلیل متهم کردن قضایی آنها برای ایجاد چاقی افزایش یافت. در سال ۲۰۰۵ کنگره آمریکا در مورد قانونی برای منع کشوری در برابر صنعت غذایی مرتبط با چاقی بحث و گفتگو کرد، هر چند هرگز تصویب نشد. اصل هدف حرکت پذیرش چاقی، کاهش تمایز بین افرادی بود که چاق بودند و اضافه وزن داشتند.
  • کایافنزین شربت خوراکی 100
  • مشخص کردن یک نقشه درمانی قابل قبول برای بیمار
  • دیسلکسیا یا اختلال خواندن یا خوانش پریشی
  • سرطان واژن
  • پیشبینی ریسک بیماری های قلبی-عروقی
ایالات متحده سالانه بیش از ۲.۹ تریلیون دلار برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند، که این مقدار بیشتر از سایر کشورهای توسعه یافته است. علاوه بر این، تخمین زده می شود که ۲۰۰ میلیارد دلار از این هزینه ها قابل صرفه جویی و هزینه های غیر ضروری است. پزشکی از راه دور می تواند هزینه های مراقبت های بهداشتی ما را با کاهش مشکلاتی مانند عدم رعایت داروها و ویزیت های غیر ضروری ER و کارآمدتر کردن ویزیت های معمولی پزشک کاهش دهد. با پزشکی از راه دور، یک عمل پزشکی یا سیستم بیمارستانی می تواند بلافاصله دسترسی به متخصصان تخصصی پزشکی را گسترش دهد. این امر باعث می شود پزشکان مراقبت های اولیه بتوانند در مورد یک بیمار با متخصصان پزشکی مشورت کنند و بیماران برای یک نوع نادر سرطان، صرف نظر از محل آنها، به متخصص مورد نیاز مراجعه کنند. به عنوان مثال دیگر، بیمارستانهای کوچک بدون متخصص رادیولوژی در حین کار می توانند ارزیابی اشعه ایکس را از طریق پزشکی از راه دور برون سپاری کنند. رژیم دوکان چیست؟

 

  1. کارت پایان خدمت به همراه فتوکپی آن
  2. اختلال هویت تجزیهای
  3. گوشهگیر شدن و کنارهگیری از فعالیتهای گذشته
  4. دستورات پزشک معالج را پیگیری کنید
  5. هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  6. تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا
  7. تشخیص زودهنگام بیماریها و درمان به موقع آنها
  8. اختلال اضطراب بیماری
معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت ایران بیان کرد که همه اتباع و مهاجرین خارجی افغانی و عراقی ساکن کشور می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. البته این مساله از سال 94 مطرح شده بود. در حال حاضر حداقل 47 هزار نفر افراد پناهنده و مقیم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. نکته دیگر اینکه پناهندگان مبتلا به بیماری های خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس از تمامی پروتکل و خدمات درمانی بهره مند بوده و نیازی به پرداخت فرانشیز ندارند. طرح دارویار وزارت بهداشت از تابستان 1401 اجرا شد. بر اساس این طرح، انتقال یارانه دارو از طرف بیمهها به مردم داده شده که این باعث افزایش پوشش دارویی و کاهش قیمت دارو برای افراد خواهد شد. یکی از اهداف اصلی طرح دارویار این است که تمامی مردم به ویژه آنهایی که از قبل بیمه نداشته و حالا تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتهاند، هزینه کمتری را پرداخت کنند. میزان تعریق افراد با هم متفاوت است و ما هنگامی که هوا گرم میشود عرق میکنیم تا سیر طبیعی از اتفاقات در بدنمان رخ دهد. معمولا در سنین بلوغ میزان عرق نیز بیشتر خواهد بود و با هیجان، عصبانیت، ورزش، کمی گرما و استرس دچار تعریق میشویم. بعضی از اشخاص زمان تعریق، بوی بدنشان را استشمام نمیکنند اما متاسفانه باعث آزار اطرافیان میشوند. در طول روز فعالیت غدد چربی و تعریق بدن باعث ایجاد چرک روی پوست میشود که این آلودگیها منافذ پوستیمان را میبندد. با شست و شوی به موقع بدن میتوانیم پوستی لطیف و سالم داشته باشیم و منافذ پوستمان را با آب و صابون کاملا پاکسازی کنیم. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد عرق باید علاوه بر استحمام به موقع، استفاده از مواد بوبر مخصوص بدن، تعویض مرتب لباسهای زیر و از بین بردن موهای زائد را فراموش نکنید. البته بعضی از افراد هم طبق عادات نادرستشان مدام در حال دوش گرفتن هستند که این کار باعث خشکی پوست خواهد شد و توصیه نمیکنیم. معاون پیشگیری بهزیستی کشور از تصویب بستهای در زمینه بیمه مشاوره ازدواج و خانواده در شورای عالی سلامت خبر داد. البته متاسفانه به دلیل مشکلات بودجهای و کامل، این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اخبار تکمیلی در این خصوص منتشر خواهد شد. در حال حاضر بیش از 150 هزار لوازم پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت هستند. افراد میتوانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت و از بخش تعهدات و تعرفهها، اقلام تحت پوشش را کامل مشاهده کنند. هزینه خرید این لوازم و تجهیزات در صورتحساب بیمهای بیماران محاسبه خواهد شد. فرد بیمه شده میتواند برای مواردی که در فهرست پوشش نیستند، باید با در دست داشتن مدارک و مستندات به مراکز واحد خسارت اداره کل بیمه سلامت استان یا دفترهای پیشخان مراجعه و هزینه پرداخت شده را دریافت کنند. بیمه سلامت ایرانیان چیست؟ ساز و کار بیمه سلامت ایرانیان همانند بیمه خدمات درمانی همگانی است. بیمه سلامت همگانی به طور رایگان در اختیار عموم قرار میگیرد و نکته مهم این است که نباید تحت پوشش هیچ بیمه پایهای بود.
  • اختلال افسردگی عمده (ماژور)
  • افکار خودکشی
  • لوپرامید هیدروکلراید قرص خوراکی 2
  • مشکلات مشابه برای تماس با افراد مبتلا نیز رخ میدهد
  • دکتر هدایت حسینی استاد گروه تغذیه و صنایع غذایی
  • آبریزش چشم یا اشک بیش از حد
اشتباه نکنید ما قصد معرفی معجون جادویی و یا روشی عجیب و غریب برای طولانی شدن عمر نداریم بلکه مهم ترین اصول داشتن تنی سالم را برایتان خواهیم گفت. می دانیم که صبح سر کار می روید و بعد از تاریک شدن هوا برمی گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که بعد از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می خواهیم آخر هفته ها و برای یک بار در هفته، کمی بدوید. درمان سنگ کیسه صفرا دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را 6سال بیشتر می کند. بررسی های محققان نشان می دهد دویدن آهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را 2/6سال بیشتر و عمر زنان را 6/5سال طولانی تر می کند. محققان می گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا 44درصد کاهش می دهد .
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.