هزینه نگهدارنده ارتودنسی در سال 1400

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

هزینه نگهدارنده ارتودنسی در سال 1400

هزینه نگهدارنده ارتودنسی در سال 1400


با نوسانات ارزی که در سال 1400 در کشورمان رخ داد، بهای تمام شده بسیاری از مواد و تجهیزات ارتودنسی به یکباره افزایش یافت. بیمه های تکمیلی نیز تا حدی تعرفه و هزینه نگهدارنده ارتودنسی را در این سال تغییر دادند به نحوی که قیمت نگهدارنده ارتودنسی در سال 1399 سیصدو نود و پنج هزار تومان ارزش گذاری شد و این هزینه مربوط به نگهدارنده ارتودنسی هر فک می باشد چه ریتینر ثابت باشد و چه نگهدارنده متحرک.

برگشت درمان ارتودنسی ؟!


واقعیت امر این است که برگشت نتایج ارتودنسی یک قسمت کتمان ناپذیر از این درمان است، به این معنا که نمی توان دندانها را تا آخر عمر مانند روز آخر درآوردن وسایل ارتودنسی در موقعیت ایده آل حفظ نمود، اما در مورد میزان برگشتی که در مورد درمان های ارتودنسی رخ می دهد نیز اغلب اغراق می شود.

اغلب بیماران کوچکترین برگشت یا تغییر در دندانها را به حساب از دست رفتن نتایج می گذارند، اما حقیقت امر این است که در بدترین شرایط، میزان برگشت درمان زیر ٢٠درصد می باشد و نبایستی هرگونه تغییر کوچک نسبت به روز آخر ارتودنسی را به حساب برگشت درمان گذاشت.

اگر از آن دسته از بیمارانی هستید که حتی کوچکترین برگشت درمان ارتودنسی را هم نمی پسندید بایستی خودتان هم در مرحله نگهداری درمان همراهی و همکاری نمایید. می توان با نظارت بر روند نگهداری نتایج درمان از همین برگشت جزیی درمان نیز جلوگیری کرد.
آیا ارتودنسی متحرک درد دارد؟

یکی دیگر از سوال­‌هایی که احتمالا از خودتان می‌پرسید، این است که آیا ارتودنسی متحرک درد دارد یا نه.

ممکن است ارتودنسی متحرک بین ۳ تا ۵ روز اول و قبل از عادت کردن دهان، ماهیچه‌های دهان، و دندان آزاردهنده باشند.

در صورت آزار دهنده بودن درد می‌­توانید از مُسکن­‌هایی که برای سردرد مصرف می‌­کنید، استفاده کنید. هنگام استفاده از این دستگاه، اگر در نقطه خاصی از دهان خود احساس درد می‌کنید، با پزشک خود مشورت یا به مطب او مراجعه کنید. اما تا جای ممکن، از دستگاه ارتودنسی متحرک خود استفاده کنید و آن‌ها را از دهان­تان خارج نکنید.

اجزای ارتودنسی متحرک و فانکشنال:

لازم به ذکر است که همواره برای درمان ارتودنسی متحرک و یا هر روش دیگر، مواد و اجزای مورد استفاده در درمان در هزینه ارتودنسی تاثیرگذار هستند. استفاده از هر یک از اجزا با توجه به مشکلات دندانی فرد و روش درکان متفاوت خواهد بود.

کلیه تجهیزاتی که در درمان ارتودنسی متحرک استفاده می شود، در نتیجه منجر به بهبود درمان می شود. از این رو در هزینه ارتودنسی متحرک موثر نیز است.

میزان ناهنجاری در فک و دندان:
ناهنجاری غیر طبیعی دندان مانند عدم تناسب دندان و فک، رشد بی رویه فک بالا یا پایین و سایر موارد در مقایسه با اصلاحات معمول ناهنجاری‌های دندان تعرفه بالاتری خواهند داشت و نیاز به درمان‌های جانبی همانند جراحی فک در کنار ارتودنسی دندان برای تسریع در روند درمان اتودنسی نیز بر هزینه ارتودنسی متحرک تاثیر گذار است.

ارتودنسی دایمون

این گیره ها به کاهش فشار وارد شده به دندان کمک کرده و به خاطر عدم نیاز به الاستیک یا جایگزینی آن، نیاز کمتری به اصلاح دارند. هزینه ارتودنسی دیمون یا روش‌های ارتودنسی دیگر نباید شما را از دست‌یابی به لبخندی که همیشه آرزوی داشتن آن را داشتید بازدارد . بریس‌های دیمون به میزان اصلاحاتی که دندان‌های شما نیاز دارد بستگی دارد . بسیاری از بیمه‌های دندانپزشکی منابعی را برای درمان با بریس‌های دیمون اختصاص می‌دهند.

چه مدت باید از ریتینر استفاده کرد؟
بهترین جواب به این سوال این است که بدانیم ریتینر چیست و چرا از آن ها استفاده می‌شود. ریتینر یک قطعه سفارشی برای دهان است که کمک می‌کند دندان‌ها در موقعیت جدید خود ثابت شوند. زمانی که درمان ارتودنسی به پایان رسید لثه و دندان‌های اطراف دندان‌ها، دندان را محکم در سر جای خود نگه نمی‌دارند نیروهای ناشی از صحبت کردن یا خصوصا غذا خوردن باعث تحریک لثه‌ها و استخوان می‌شوند تا بهتر از دندان حفاظت کنند. استفاده از ریتینر کمک می‌کند تا دندان هایتان در سر جای نهایی خود ثابت شوند و با غذا خوردن و صحبت کردن تغییری در وضعیت دندان‌ها حاصل نشود. بدون ریتینر ممکن است دندان‌ها به آرامی بلغزند و به جای اولیه خود بازگردند و هزینه درمان ارتودنسی را از بین ببرند. با توجه به اینکه دندان‌ها به مرور زمان تمایل دارند تا جابه‌جا شوند ریتینر‌ها کمک می‌کنند تا دندان‌ها ثابت شوند.
بیشتر بزرگسالان و نوجوانان از ریتینر در شب و بین وعده‌های غذایی برای حداقل چند ماه پس از درمان ارتودنسی استفاده می‌کنند. هر چه ریتینر­ بیشتر استفاده شود تاثیر آن روی کار بیشتر خواهد بود. با ثابت شدن دندان‌ها می­توان به تدریج مدت زمان استفاده از ریتینر را کم کرد. بهتر است ریتینر شب‌ها تا آخر عمر استفاده شوند تا نتیجه خوب ارتودنسی که زحمت زیادی برای آن کشیده شده محافظت کند. اما بعد از سال اول یا بیشتر بهتر است ریتینر چند شب در هفته برای چندین سال استفاده شوند.
در صورتی که احساس می‌کنید برای ثابت نگه داشتن دندان‌ها باید همیشه از ریتینر استفاده کنید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا وضعیت ریتینر را چک کند. ریتینر برای جابه‌جایی دندان‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای تنظیم و ثبات نتیجه ارتودنسی بعد از ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علت های نیاز به روش ارتودنسی جبرانی چیست؟
کسانی که دچار ناهنجاری فک می شوند ، در بیشتر موارد به علت های ژنتیکی دچار این عارضه هستند. به همین دلیل در صورتی که در فک ، ناهنجاری و شکل غیر طبیعی وجود داشته باشد ، نیاز به ارتودنسی کاموفلاژ احساس می شود.

اگر در فک انحراف ، تنگی ، جابجایی و یا جلو و عقب بودن دیده شد ، با کمک این روش درمانی می توان آن را تا حدود زیادی بهبود بخشید.

لازم به ذکر است که این روش درمانی برای افرادی موثر است که ناهنجاری فکی در آن ها به میزان کم ، خفیف یا متوسط باشد. اما افرادی که ناهمواری و انحراف زیادی در فک دارند ، حتماً باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

مزایای انجام ارتودنسی جبرانی
کاهش و از بین بردن بیماری های لثه
کاهش پوسیدگی دندان ها
افزایش طول عمر دندان ها
بهبود در روندن خوردن و جویدن غذا

احتمال دارد که به کشیدن دندان نیاز باشد
گاهی اوقات در دهان شما فضای کافی برای صاف کردن دندان‌ها در موقعیت‌های مناسب وجود ندارد. یکی از راه‌هایی که متخصصین ارتودنسی می‌توانند در دهان شما جایی برای جابجایی و حرکت دندان ایجاد کنند، کشیدن یک یا چند عدد از دندان‌ها است.

کشیدن برخی دندان‌ها باعث ایجاد فضا در دهان شما می‌شود. پس از ایجاد این فضا، می‌توان بریس ها را در دهان کار گذاشت و دندان‌های شما را به مکان‌های مناسب خود منتقل کرد. بعضی اوقات از قرار دادن بریس ها ممکن است نیاز به کشیدن دندان‌ها باشد. هر بیمار شرایط متفاوتی دارد.
به منظور کسب بهترین نتیجه از درمان ارتودنسی، ممکن است کشیدن دندان مواردی باشد که نمی‌توانید از آن اجتناب کنید. درصورتی که درمان ارتودنسی، بدون کشیدن دندان ممکن است منجر به تحلیل رفتن لثه شود و یا دندان‌های جلویی خیلی به “جلو رانده” شوند، کشیدن دندان توصیه می‌شود.

 
۱ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.