سن مناسب ارتودنسی کاموفلاژ در مجله ایران دنتال و ایمپلنت

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

سن مناسب ارتودنسی کاموفلاژ در مجله ایران دنتال و ایمپلنت



منافذی هستند که باکتریها برای فرار از مسواک و بزاق دهان در داخل آنها پنهان میشوند و در آنجا به مینا و ساختارهای عمیقتر دندانها آسیب وارد میکنند. اغلب حفرههای دندانی بر روی دندانهای مولر و پرمولر به وجود میآید. یک عنوان کلی برای بیماریهای دندانی از جمله حفرهها و پوسیدگی های آن است. فضا نگهدار دندان چیست؟ التهاب ساختارهای عمقی دندان شامل لیگامنتهای لثهای، استخوان فک و سمنتوم میباشد. این بیماری معمولاً به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان اتفاق میافتد. به معنی التهاب قسمت سطحی لثهها در اطراف و بین تاج دندانها میباشد. تشکیل و تجمع پلاک و جرم میتواند منجر به بروز ژنژیویت شود. یک لایه نازک چسبنده و بیرنگ است که از باکتریها و موادی که باکتریها ترشح میکنند، تشکیل میشود. پلاک دندانی بلافاصله بعد از خوردن غذاهای شیرین، بر روی سطح دندانها تشکیل میشود، اما به راحتی میتوان آن را با مسواک تمیز کرد. اگر پلاک از روی سطح دندانها تمیز نشود، با مواد معدنی دندانی ترکیب شده و جرم دندان را تشکیل میدهد که ماده سختتر و چسبندهتری است.
  • بررسی مشکلات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری
  • طولانی شدن پروسه
  • گوده شیشه ا ی برای آمالگام
  • CDC: “Trends in Oral Health Status: United States, 1988-۱۹۹۴ and 1999-۲۰۰۴٫”
کسانیکه بد زخم اند و زخمهایشان دیر خوب می شود به علت صفرای کم بدنشان است که باید غذاهای صفرا ساز (گرم و خشک) بیشتر بخورند. مثل: سیاه دانه، زیره و … ده عدد بادام به اندازه پنج پرس چلوکباب ارزش غذایی دارد. نوشیدن شیر فقط با عسل و خرما توصیه میگردد در غیر اینصورت باعث سردی تن میشود. عطسه عروق را منبسط میکند و عروق ریز مغز را باز میکند. بی حسی های دندانپزشکی باعث سردی تن میگردد و موهای صورت را سفید میکند. برای رفع این مشکل اگر همان لحظه نمک روی آن قرار دهید سردی را از بین میبرد. بهترین رقیب حجامت پیاده روی است. غذاهای سرد پوکی استخوان می آورد. میتوان کلسیم لبنیات را از انجیر و بادام درختی که گرم هستند تامین کرد . اگر بخواهید اعتیاد را یکدفعه ترک کنید باعث سکته خواهد شد. مواد مخدر گرم اول و سرد آخر می باشد و باید برای ترک آن غذاهای گرم را جایگزین غذاهای سرد کنید.
  • پر کردن حفره های کوچک
  • شرکت آنکار
  • نحوه مدیریت درد دندان
  • بیماران بیماریهای خاص و سرطانی
  • شکستگی دندان
استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید، به هیچ عنوان تایید شده نیست. استفاده از ماسک در زمانی که احساس میکنید در محیطی هستید که امکان وجود ویروس کرونا وجود دارد یا اگر علائم سرماخوردگی یا کرونا را دارید، ضروریست. در صورتی که طرز صحیح استفاده از ماسک را به خوبی میدانید، از ماسکهای فیلتردار استفاده کنید. ویروس کرونا به حیوانات منتقل میشود. انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان یا از حیوان به انسان جای بحث دارد و اثبات شده نیست. به نقل از منابع موثق، ویروس کرونا تنها از طریق انسان به انسان یا از طریق سطح به انسان (موردمطالعه است) منتقل میشود. همچنان که هیچ منبع معتبری مصرف ویتامین سی را برای پیشگیری از کرونا بیان نکردهاند، اما خوردن ویتامین سی و میوهها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما میشود و با این کار میتوانید در صورت ابتلا به سرعت درمان شوید. اما فراموش نکنید مهمترین راه پیشگیری از کرونا، شستشوی مکرر دستها با آب و صابون است.

دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان

غذاهای دریایی به نسبت سایر غذاها فلوراید بیشتری دارند. چای نسبت به آب آشامیدنی فلوراید بیشتری دارد. در بعضی ترکیبات دارویی نیز فلوراید یافت میشود، بطور کلی مقدار فلورایدی که به بدن میرسد بستگی به این دارد که در چه منطقهای زندگی میکنیم و چه نوع آب و غذایی مصرف مینمائیم. باعث استحکام ساختمان دندان میشود. ضایعات پوسیدگی اولیه بدون تشکیل حفره را دوباره معدنی و محکم میکند. فعالیت ضد میکروبی دارد. یکی دیگر از فواید فلوراید اثر آن بر روی ریشه دندان بزرگسالان است. بسیاری از مردم در سنین بالا دچار تحلیل لثه میشوند و سطح ریشه دندان آنها در دهان نمایان شده و در معرض خطر پوسیدگی قرار میگیرند. مطالعات نشان داده است مصرف موضعی فلوراید سطح عریان ریشه را در مقابل پوسیدگی محافظت مینماید. 5 ـ ژلهای موضعی که توسط دندان پزشک بر روی دندانها گذاشته میشود. 6 ـ دهان شویههایی که در مدرسه به صورت هفتگی توصیه میشود. استفاده از خمیردندانهای فلوراید دار برای کودکان بالای 2 سال به میزان کم ( به اندازه نخود) توصیه میشود و کاربرد دهان شویههای حاوی فلوراید فقط در کودکان بالای 6 سال پیشنهاد میگردد.
  • و …
  • Alió-Sanz, J. Medicina Oral Patologia Oral y Cirugia Bucal, Sept. 1, 2012
  • جلوگیری از رشد باکتریها دردهان
  • انواع مواد بیس و لاینر
  • پیشگیری از بروز برخی صدمات
در این روش دندان هایی که تحت درمان عصب (عصب کشی) قرار گرفته اند، توسط این ترمیم که به دندان باند (چسبیده) می شود تقویت می گردند. نهایتا به وسیله یک سمان رزینی همرنگ دندان (چسبی که از مواد مشابه کامپوزیت ها ساخته شده است) به حفره دندان باند (چسبانده) می شود. در روش های قدیمی دندان باید دورتا دور تراشیده شود تا بتوان آن را روکش کرد که خود این عمل باز هم دیواره های دندان را تضعیف می کند. اما در اینله و انله نه تنها دیواره های خارجی تراش نمی خورد، بلکه دیواره های داخلی آن هم تقویت می شود. در روش فایبر در صورتی که دندان های پایه پوسیدگی یا ترمیمی داشته باشند برداشته می شوند و نسج سالم باقیمانده تراش نمی خورد. سپس نوار فایبر که از جنس کوارتز، گلاس یا پلی اتیلن است بین حفره های هردو دندان قرار داده شده و با کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) حفره پر می شود. دانستنی های دندانپزشکی ایراناما بیمارانی که به تازگی دچار مشکل شدهاند، نمیتوانند از سیاستهای این سناریو استفاده کنند. با این حال رعایت درست توصیههای این سناریو میتواند به پیشگیری از بیماری و تشخیص به موقع آن کمک کند. بهترین راه حل برای جلوگیری از توقف عملهای دندان پزشکی در کرونا ویروس چیست؟ در این برهه حساس از زمان بهترین کار آموزش دندانپزشکان برای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا ویروس و انجام اقدامات مقابلهای است. بیماران تنها برای مراقبتها و درمانهای اورژانس دندانپزشکی پذیرش شوند. پیش از انجام اقدامات مراقبتی، بیماران از نظر ابتلا به بیماری کرونا ویروس غربالگری شوند. به این ترتیب پزشک میتواند تصمیم بگیرد که آیا بیمار میتواند برای درمان بیماری خود به مطب مراجعه کند یا خیر؟ همچنین میتواند خطر مراجعه بیمار به مطب و معاشرت با دیگران را ارزیابی نماید. تمامی کارکنان و مراجعان مطبهای دندانپزشکی باید به طور کامل پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده و ابزارها پس از خروج هر بیمار به طور کامل ضد عفونی شوند. سن مناسب ارتودنسی کاموفلاژ تمامی پرسنلی که موظف به حضور در مطب دندانپزشکی و حین عمل هستند، باید از نظر سلامت به طور مرتب چکاپ شوند. 

قیمت تجهیزات دندان پزشکی

این رفتارها کاملا طبیعی است اما نکته مهم این است که دندانپزشک باید بتواند با برخوردی مناسب اقدام به آرام کردن کودک و تلطیف فضای موجود کند. همانطور که گفته شد دندانپزشکان اطفال آموزشهای لازم درباره نحوه برخورد و تعامل با کودکان را دیدهاند. محیط کلینیک دندانپزشکی کودکان چه شرایطی باید داشته باشد؟ بار اولی که کودک به مطب دندانپزشکی برای انجام یک معاینه مراجعه میکند، بسیار مهم و تعیین کننده است. فضایی که کودک در آن پا میگذارد نباید به گونهای باشد که ترس را در او ایجاد کند. محیط کلینیک دندانپزشکی اطفال باید مختص کودکان طراحی و فضاسازی شده باشد. به این معنی که از رنگهای شاد و تزئینات جالب توجه بچهها برخوردار بوده، و امکانات بازی و سرگرمی برای آنان فراهم باشد. کودکان نباید احساس کنند که وارد فضایی هراسآور شدهاند و هر لحظه در فکر فرار از آنجا باشند. بلکه باید شرایطی را ایجاد کرد تا کودک برای نوبت بعدی مشتاقانه در کلینیک حضور پیدا کند. یک طراحی خوب برای کلینیک دندانپزشکی شامل نورپردازی مناسب است. دندان های شیری گاهی به دلیل تغذیه، کمبود کلسیم، عدم مسواک زدن و دلایل دیگر دچار پوسیدگی می شوند. این پوسیدگی می تواند پیشرفت کند و به عصب دندان برسد و باعث افتادن دندان ها شود. افتادن زود هنگام دندان های شیری می تواند باعث کج در آمدن دندان های دائمی بشود. پرکردن دندان های شیری در کودکان روش های مختلفی دارد. پر کردن با مواد همرنگ: دندان های جلویی که دچار پوسیدگی شده اند را با مواد همرنگ پر می کنند. در این مواقع زیبایی دندان ها اهمیت دارد. اگر دندان های شیری یا دائمی کودکان بشکند یا پوسیده شود آنها را با مواد کامپوزیت که همرنگ دندان هستند پر می کنند. روکش استیل ضد زنگ: برای بازسازی دندان های شیری پوسیده و ترمیم آنها از روکش ضد زنگ استفاده می کنند. وقتی دندان های شیری با مواد سفید پر می شوند برای نگهداری آنها به روکش نیاز است. ایران دنتال و ایمپلنت گاهی اوقات نمی توان دندان های آسیاب پوسیده کودکان را با مواد همرنگ پر نمود در این حالت برای آنها روکش می گذارند تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری شود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.